1. In orice piata pretul este dat de raportul cerere-oferta . Atat timp cat cererea e ridicata iar oferta limitata ofertantii se pot juca cu pretul cand si cum vor ei.
2. Nu exista alternativa pentru inlocuirea combustibilului (motorina/benzina). Piata GPL-ului si a combustibilului bio nu este dezvoltata.
3. Una din modalitatile de finantare ale statului este acciza. Atat timp cat consumul din celelalte produse scade trebuie gasita o modalitate de a acoperi gaura.
4. Pretul combustibilului nu a scazut cand valoarea barilului de petrol aproape s-a injumatatit (desi scuze pentru scumpire a fost evolutia pretului barilului) . De ce s-ar intampla acum?
5. Corporatiile dicteaza intr-o piata care nu mai este concurentiala. Atat timp cat avem un Consiliu al Concurentei care ancheteaza o posibila politica de monopol de 5 ani si nu au nici un verdict ca sa mai spunem?
6. Desi avem resurse de petrol in exploatare totusi preturile vor fi la nivelul tarilor fara resurse naturale. Cei ce exploateaza aceste resurse naturale le exporta in stare bruta, le rafineaza afara si apoi le importa ca produs finit/marfa .
7. Actiunile (laudabile) ale acestor tineri nu vor da roade. Adica preturile nu se vor micsora. Economia se bazeaza pe combustibil. E posibil chiar sa vedem cresteri generale de preturi pentru ca o parte importanta din costul de productie este dat de costul combustibilului. “Greva” de cateva zile ce se anunta e “frectie la picior de lemn”. Sa-mi spuneti un proprietar de afacere care o sa-si opreasca activitatea!